Pages

Friday, April 25, 2014

Braces

Assalamualaikum ...

Fuhhhh rasa terlalu lama jari aku dah tak melayang layang atas kekunci laptop ni . Dah bersarang dah. Kalau dikira balik , dihitung balik , SATU semester untuk semester tiga LANGSUNG aku tak menulis . Alasan ? M A L A S . Atau dalam bahasa sopan santunnya , tak ada masa . Yalah kot kan ?

Okay , tutup cerita pasal ni . Nak cerita sikit pasal keadaan aku sekarang ni . Alhamdulillah , sihat . Tak ada cacat cela . 

Walaupun cerita macam dah agak basi , tapi tetap juga aku nak cerita . Aku dah berbraces sekarang ni . The cost is about 6K . Agak WOW lah punya harga . Tapi takpa . Duit sendiri dengan duit mak ayah punya untung lain perasaan . Sejujurnya kata . Even agak terbeliak time mulanya aku nak bayar , tapi takpa . This is what i want . Aku dah habis pikir tentang kos bulanan yang aku akan kena tanggung about 2 or 3 hundred for a month. And , paling agak ngeri orang selalu cakap makan sakit . Ngilu lah . Pedih lah . Ulser lah.

Tapi ----- cop ! Meh aku nak cerita my experience. TAK SAKIT LANGSUNG ! Okay , kalau langsung tu mungkin nampak aku agak tipu lah .

Hari sabtu aku pergi buat acuan , and cuci gigi . Kena bayar RM800 . Then hari ahad aku pergi lagi . Cabut 5 batang gigi untuk pasang seperator and aku kena 12 injection . Haa , yang ni tipu kalau aku kata tak sakit . Nak kata sakit melampau tu tak kot . Tapi oleh sebab aku mabuk darah , mabuk jarum . Tu yang buatkan aku rasa agak sukar . Kau bayangkan dengan keadaan gigi rongak , darah merambu , dengannya pulak mulut membengkak dua kali ganda . Ohmaygodddd . Tersangat malu . Darah memang tak henti . Sampai tepecik habis atas lantai rumah , dinding semua kena . Bau hamis darah tak payah kata !


Then the next Rabu aku pergi terus boleh pasang . Bayar baki duit . Laju gila dan tak banyak karenah . Langsung tak macam government punya dentist . Sangat cerewet nak itu ini . Erghhhh ~


Sekarang dah banyak bulan aku jadi warga braces . Alhamdulillah langsung tak banyak karenah . Aku tak pernah ada ulser . Aku tak pernah luka luka berdarah . Cuma time makan kena rajin floss . Tak ada masalah LANGSUNG . Alhamdulillah ~

Sambung lagi next entri . Penat tak habis lagi baru balik kerja ^^






--- THE END ---


No comments: